lørdag 2. mai 2009

blomsterflor i mai.........

Her spretter det ut som bare det!!
Brudespirea i fullt blomsterflor.............



Rhododendronknoppene kan du nesten se åpner seg:o)
Denne sorten er nyyydelig og er full av knopper i år!!
Har en til av denne men den har fått seg en trøkk i vinter.....tror nok brøytebilen har skylden!!
Men den blomstrer den også stakkars...........







Her er en sort med svære knopper............den blir hvit når den har åpnet seg helt.




Så har jeg noen av denne typen.....rød og ganske vanlig her!!
En fin lav sort!!
Ha en fortsatt fin helg:o)



12 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Så kom solen i dag også...deilig ..selv om det har vært surt og kaldt..
For en blomsterflor hos deg Liv...det er herlig når en ser forandringer hver dag...

Nyt kvelden Klem O09

Josefine sa...

Hallaien...så lekkert! Rene syttendemai stemnbing her hos deg:)) Har vært i hagen i hele dag, dette er bare livet!

Kos deg vider i helgen, stoor klem

lavendel mio sa...

Her hos deg er det berre lekkert:)
Nydelige bilder av hagen din:)
Har stått på hodet i hagen heile dagene de siste ukene. Nyter alt som vokser i rasende fart...kanskje det går litt for fort, alt har jo eksplodert de siste dagene.
Ønsker deg en nydelig kveld,klem:)

Magdalena sa...

så fagert...
husker da eg var lita at mi mor alltid håper brudespireaen skulle komme i blomst til 17.mai,- utrolig tidlig denne våren...

Min Verden sa...

Helt nydelig :)

Torunn sa...

Herlig sommerblomstring!
Her skinner solen i dag også og.....gartnern nedi gata har søndagsåpent...lykke!!

Klem

Strandly sa...

Hei
Herlig blomstring:)
2 fine blogger du har.

Her blomstrer det og fint,Men nå er det meldt vind så jeg håper de ikke tar skade.

Strandly

Lykkelita sa...

Nydelig:) Så herlige farger du har i hagen din, gjett om jeg gleder meg til det begynner å blomstre her oppe også...
Ha en fin søndag

Laila -Karin sa...

Vakre blomster og nydelige bilder
hos deg.Jammen er det deilig med våren.
Ha en fin uke

Lisemoren sa...

Dette er den beste tiden av året. Om bildene dine i dag sier jeg bare nydelig, nydelig og nydelig.

Jeg kom hjem fra hytten til et fullt utsprunget morelltre i dag, herlig. Ønsker deg en god start på den nye uken, måtte bare været holde seg like fint : )

Lisemoren sa...

Hei Liven, ja de erteblomst staudene har jeg sett i to hagesenter her i Bergen, Oasen hageland i Fyllingsdalen, og Oasen hageland på Os. Frøene har jeg kjøpt både på plantasjen og obs hagemarked på lagunen. Hvis du prøver dem så vær tålmodig, de bruker litt tid på å spire, men du verden som de belønner tålmodigheten din. Jeg liker alt som klatrer oppover, og har gått for de som kan bli halvannen meter, men du får dem i alle høyder, og farger for den del. Lykke til. Får du ikke tak i dem kan du endelig få en avlegger av meg. Bare å gi meg et ord : )

liven sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.