lørdag 9. mai 2009

Her hos oss har det vært noen regnfulle dager!! Det har blåst og regnet så blomster har ligget langflat i hagen!! Blomstene på plommetreet og brudespireaen har blåst av trærne! i dag har vi endelig et solgløtt her.....jeg måtte sette blomster under tak så de ikke skulle drukne!

Måtte jo bare ha meg en inspeksjon i hagen nå som solen tittet frem! Har vært mest bekymret for blomstene på epletreet! Det står full i knopper........og det ser ut til at de har holdt seg på plass heldigvis! Det er så nydelig når disse blomstene kommer ut i blomstring!!

Dette treet er min yngste datters sitt........vi har palntet et tre til hver av ungene våre! Plomme og epletre!! Fire i alt :o) dette treet har alltid stått for grunt og har derfor vært skrantete! min mann plantet det om for et par år siden.....plantet det dypere i mer jord! Allerede i fjor var det bedring og det kom med masse epler........prinsepler!



Min rosa azalea har åpnet noen av blomstene sine nå!!



Her er en lilla azalea....eller egentlig tre stk sammen som jeg plantet for mange år siden! disse har siden vokst sammen til en stor! En lav sort som blir til et stort lilla teppe




Disse er vintergrønne !!





Her er en aprikos farget rhododendron som også blomstrer nå!! synest den er nydelig i blomst og ikke så veldig vanlig tror jeg! Hvertfall ikke i hagene rundtom oss her!! dette var litt fra hagen i en tidlig morgenstund......og nå ser det ut til at det skyer til igjen her hos oss!! Grr......jeg kjøpte frø i går som jeg skulle plante i dag og en erteblomst staude som jeg skal finne en fin plass til!! Forlanger ikke at det må være sol når jeg jobber i hagen men synest ikke det er noe kos når det regner!!


Har drevet og kikket på nettet etter stauder og roser som jeg kan ha i hagen!! Så når det er dårlig vær kan tiden nyttes til planlegging:o) her gjelder det om å være positiv......at det er aldri så gale at det ikke er godt for noe :o)






Ha en flott lørdag......håper at solen titter frem hos dere:o)






6 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg blåser noen solstråler din vei - her er det nemlig sol fra skyfri himmel akkurat nå, og da blir jo alt så meget bedre! Du har utrolig mye fint i din hage, det er en fryd å få være med deg på dine hagevandringer. Epletrær er så vakre når de blomstrer - og den rhododendroen din er jo bare skjønn. Har sett noe lignende en gang, men jeg tror heller ikke det er så veldig vanlig. Takk for turen - blir i godt humør av dine vakre bilder! Ha en fin dag - klem fra meg**

Mitt hvite hus sa...

Ja det blåser.... men for en hage du har da. Liv... så mange flotte planter... og et frukt tre til hvert barn så koselig...

Kosleig du har det på terassen din...
Ang råd... tja... prøver meg vel egentlig frem jeg også.. Men bind for all del opp erteblomstene dine...Mine står i "hus" laget av hønsenetting... har skjermet de for vinden ..og de har klart seg bra.. kikker til de hver dag..

I dag var jeg på plante loppemarked.. Kjempekosleig.. Hyggelig folk som delte av sin kunnskap og giverglede...

Nytresten av dagen Klem O=)
Nå må det løye ute snart...O=)

Josefine sa...

Hei på deg...så fint du har det på terrassen din!! Skjønner godt du måtte redde plantene disse dagene. For en vind det har vært.

Så koselig at ungene har fått hvert sitt tre:)) Kjekt at frukt trærne kommer med blomst....men ikke at de blåser av!

Skal si du har masse fint i hagen din...du kan bare gå rundt å nyte det nå:)

Ønsker deg en flott helg! Stor klem

Torunn sa...

God formiddag :-)

Jammen blomstrer det fint hos deg allerede Liven!
Her har det regnet og blåst de siste dagene her også og plantene knekker nesten.... Bærer ut og inn og frem og tilbake og har i grunn ikke tid til å jobbe...hehe...

Så morsomt å plante et tre til hver av ungene da! mIN yngste er ivrig til å hjelpe til med såing og vanning og det syns jeg er hyggelig.

Kos deg på fridagen din du også. Jeg sitter foreløpig inne, for det er dritkaldt ute!

Klem

Lisemoren sa...

Er det ikke deilig nå som alt kommer. Det er kommet lenger hos deg enn her hos meg, men vi bor litt høyt. Da jeg var inne i byn på søndag så jeg faktisk at flere av heggene var i ferd med å bli avblomstret, det syns jeg var veldig tidlig. Her hos meg er de på det vakreste nå, jeg pleier å pynte til 17 mai med dem. Blir spennende å se her på hagebloggen din fremover : )

Min Verden sa...

Ikke sant det er deilig nå :) Synd at frøplantene gikk fløyten, men det blir sikkert fint det du sår direkte nå! Mist ikke motet. Elsker Azalea og Rhododendronene dine. Det er noe jeg mangler i hagen. Vurderer å kjøpe en i år. Vi får se. God helg. H.