søndag 14. juni 2009

Ikke så mye ny blomstring siden mitt forrige innlegg!! Men der er mye på vei............

Lavendelen er på vei mot spiring.Denne lavendelen står et sted som er i halvskygge...så jeg er glad for at den nå viser tegn til blomstring!! Den ble plantet i fjor og jeg har vært spent på om den kom i år!!

En svær busk Duftsjærsmin har enormt med blomsterknopper.......venter hver dag på at den skal starte blomstring!!

Rosa peon står sprekkeferdig..........her teller jeg nå til bortimot 40 knopper!! Vet jo ikke om alle vil blomstre ut da!


Min røde peon er såvidt kommet i gang :o) synest peoner er nydelige!!! Jeg skal reise på onsdag og bli borte i to uker!1 Har sagt til gode naboer at de må gå å plukke inn om det begynner å regne!! Vil jo ikke at disse nydelige blomstene skal ligge nede på jorden og bli stygge!! Da vil jeg heller at noen kan få glede av dem når jeg ikke er hjemme selv!!








Flammentanz er også igang!! En takknemlig klatrerose som belønner deg med masse blomster om den får litt pleie!!



Masse epleknyttinger!! Jammen går det fort her.......




Og plommetreet bærer også masse frukt!! her må det nok tynnes ut etterhvert!!





Så vakkert nå..........og dette skal jeg reise fra.............??? Håper bare at det ikke er helt avblomstret når jeg kommer hjem!!
Men da er vel rosene i full gang kanskje :o)



Så et spørsmål....noen som kan si meg hva denne heter????? Tenker på en dverg ridderspore jeg?? Denne er ikke min men skal få avlegger av den senere:o) alltid greit å vite hva det er ikke sant???
Kos dere i andre del av juni.....håper sommervarmen kommer snart!! mitt neste innlegg blir gjerne mer eksotisk:o)










8 kommentarer:

Laila -Karin sa...

Du har så mye flott av blomster,
Iår synes jeg de fleste plantene er kommet med så utrolig mye blomsterknopper.
Jeg aldri sett rodendronen rundt her så blomsterrik som i år.
Jammen er det deilg med så mye flott rundt oss.
Ha en fin morgendag

Mitt hvite hus sa...

Skjønner deg så godt at det føles litt leit å reise fra all blomstringen...men godt man har naboer som kan plukke inn litt å nyte av herligheten...

Peonene dine var kommet ganske mye lengre enn mine.. de har ikke begynt å åpne seg en gang...

Tenkre det kribler litt i reise foten nå Liv....

Klemmer Kerstin

Josefine sa...

Heisan...

Så vakre bilder fra hagen din. Skal si det bugner nå, skjønner godt at det ikke er bare bare å reise fra disse vakre blomstene. Men det er som du sier..du kommer til masse vakre blomster også! Gleder meg til å se eksotiske hagebilder fra deg!!
Ha en skjønn dag i solen min venn:)
Stor klem

Marie sa...

Nydeleg :)

Liv sa...

Aldeles nydelig!! Den blå blomsten tror jeg er en slags Veronika(etter å ha konferert litt mer svigerfar... ;) )

Til helgen har jeg planer om oppgradering av hagen, gleder meg! Og svigerfar sier det står flere spennende planter å venter på meg nordpå....jippi!! Blir gøy å se hva slags når vi kommer oss nordover!

Liv

M.E.V. foto sa...

Nydelige blomster i hagen din:) Den siste ligner på en Aksveronika...

Unknown sa...

Så nydelige blomsterbilder...og peonene er jo så vakre.
Takk for hyggelig kommentar på bloggen min, du må ha en fin st.hanskveld.
Klem...Ellen

Aina sa...

Så fint det blomstrer hos deg, rosene i nyere innlegg var jo nydelige.
Jeg har den blå "dvergriddersporen" på lappen stod det StorVeronika.
Jeg har delt den med både søsteren min, mamma og naboen, og den kommer villig tilbake på tredje året til tross misshandlingen;-D
Nyt hagedagene og sommeren!
Klem fra Aina.