mandag 13. april 2009

Blått er flott.........også i hagen :o)

For dere som har fulgt meg en stund da vet dere at jeg er veeeldig glad i blått !!!
Så jeg vil gjerne ha blått i hagen også jeg da...........



Dette er Scilla.........en nydelig liten en som nettopp er begynt å blomstre :o)

Den er fin sammen med lyngen!!








Her er en annen som jeg ikke klarer å huske hva heter i farten.........litt navn og sånn detter ut hos meg i løpet av vinteren............noen andre som har det slik???




en krypende plante som også er vintergrønn.........





en liten vill en....blomstrer under duftsjarsminen.......Forglemmegei
Nydelig med sine bittesmå blå blomster




Her er perleblomsten på vei opp...........den har hatt en lang sesong hos meg i år!!
Vet ikke hvor mange potter jeg har kjøpt.............og nå kommer det ganske mange i hagen her hos meg!!
De ferdigblomstrete som har stått innendørs hos meg skal få komme i jorden og gi meg glede til neste år!!
Senere i sommer kommer det Ridderspore hos meg!
Har også sådd nye av dem som jeg håper å få til......
En annen blå sak jeg skal så er Kornblomst!
Men den vil nok ikke blomstre før til neste år.........



Ha en flott dag ........forhåpentligvis i hagen:o)


11 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

God morgen i solen... Er det ikke deilig avsluttning på påske ferien da...

herlige blå blosmter du har.. er nok i samme bås som deg ang å huske navnene på plantene..
har fått tak i paller... de skal jeg lage noe annet av tenkte jeg... Godt man har en i huste som kan hjelpe meg å sette ut i livet alle ideene..HihiO=)
Nyt dagen Liv og kos deg i hagen i dag..
klemmer O=)

Torunn sa...

Jeg kan ikke et blomsternavn jeg Liven....men vet hva som er vakkert likevel :-)
Masse lekkert her hos deg i allefall.
Her er det grått i dag, men gummistøvler og jakke duger. Litt hage blir det uansett, med mindre regnet begynner å plaske ned.
I dag har jeg priklet tomatene mine. Syns de vokser så treeegt jeg da.... Ser jo at noe av det jeg sådde tidligere ikke blir noe av. Bør kanskje moderere meg litt neste vår? Skla prøve å være flink jente å ta litt stiklinger utover sommeren. Har lest et sted at stiklingsplanter blir mere hardføre enn frøplanter...?.... Ikke vet jeg, men man må jo prøve.

KOs deg masse i dag!

Klem

Signe sa...

Her var det mange flotte blå eksemplarer. Nydelig når blomstringen starter nå på våren.

Josefine sa...

Heisan...så koselige bilder fra hagen din...blått et flott...sånn e'det bare med den saken:)

For en deilig dag! Har vært i hagen siden jeg sto opp...er bare innom hus en snarttur, må jo bare nyte dette!! Det var jammen godt at vi fikk en sånn dag i påsken.

Ha en strålende dag...så snakkes vi, stoor klem

Mete sa...

Blått er flott, ja! Og kjempe lekkert sammen med lyngen baki der. Deilig vårfornemmelse!

Bloggen din dumpet jeg innom i min BloggHopperunde i dag:-)

Liv sa...

Så fine blå blomster!! Lurer på om den som du ikke husker navnet på kan være en Gravmyrt, Vinca Minor? (forslag fra svigerfar)

Hvilken lyngplante er det du har?

Anonym sa...

Da er vi to som liker blått.. skulle gjerne hatt bare blå fra lyseste nyanse og opp til dyp lilla sammen med hvitt.. men det blir kanskje for kjedelig???

Så noe i tidligere innlegg som jeg kunne tenke meg.. kornblomst og den syrinen...

Sitter her og klør meg litt i hodet.. har kjøpt noen planter jeg rett og slett ikke vet hvor jeg skal plassere :o)) enten er det for mye sol på gården eller for mye vind... og begge deler er et problem...

Lykke til videre... klem..

Tiril sa...

Holder og en knapp på blå vekster i hagen, men liker mange andre og.
Jeg har og den blå blomstrete myrten som kryper og sprer seg over alt, den er da søt, men viser ikke så godt igjen hos meg.
Iår skal jeg satse mer på gammeldagse engelske roser, kjøpte en del ifjord, var veldig fornøyd å vil plante flere.

Lykkelita sa...

Så mange vakre blå planter! I dag har jeg tilbragt en del tid på nettet for å finne planter som vil trives hos meg, men jeg er egentlig bare mer forvirret...
Herlighet, det finnes jo så mange og de er så vakre... Tror jeg må kjøpe meg ei hagebok!
Nydelige bilder og masse inspirasjon hos deg hvertfall!

Dagny- Heim sa...

Kjempefint med blått, ja! Gravmyrt heiter den krypande. Super bunndekker på skuggefulle plassar. Min er t.o.m. på veg opp i trea den veks under :-)

lavendel mio sa...

Blått er nydelig!!
Har noen av disse jeg også...jeg er ikke så god på navn , men har hage for det..hi hi:))
Helgaklem:)