lørdag 17. april 2010

Vår ....eller høst ??


Ikke fritt for at jeg har hatt litt høstfølelse de siste dagene.......regn og kaldt vær........så hadde det ikke vært for at vårblomstringen er i full gang så hadde jeg begynt å lure...........

Julerosen plantet jeg i fjor.......og når snøen tinte lå den flat på bakken med svære knopper :o) En kjempefin plante som jeg ønsker meg flere sorter av!!


Vårlyng, scilla og mini påskeliljer


Så det går nok rette veien nå....og etterhvert vil vi nok få fine vårdager igjen :o)

Ha en fortsatt fin april måned :o)

7 kommentarer:

Hilde sa...

julerosen er utrolig vakker! Ønsker meg en slik en... Må bare bygge opp motet og kjøpe en som jeg klarer å holde liv i til det er mulig å spa den ned i bakken...
Nyt resten av helgen!
hILDE

Hilsen fra landet sa...

Jeg nyter blomstringen hos deg, for det er alt for tidlig her til fjells. Nydelige bilder!

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Hei ♥

Tusen takk for så gode og herlig ord!!! ♥ Kjempehyggelig ♥ Så flott att du likte det du så da ☺

Her er det oxså litt hvitt!!! Grrrr...men solen titter frem..men jeg vil ha vår og sommer!!! ♥

Ønsker dej en herlig søndag ♥

Hilde sa...

Julerose skal kjøpes inn, og potte skal holdes av - så du satte den ut i kulda? Kan jo sette den under tak, så om den blir trist og lei er det kanskje en løsning allikevel der ute...
Hide

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Hei igjen ♥

Kjempekoselig at du vil delta på min give away ☺☺☺

Lykke til og jeg ønsker dej en herlig uke videre ♥

Klem fra Hege ♥

PST!! Nydelige blomster du viser!!! Lekkert...gleder mej til jeg skal plante ut ♥

salige lavendel sa...

Vinterrosene er så skjønne, det er en av mine absolutt favoritter også.

IngunnBW sa...

Jeg så deg like før jeg skulle gå ut :) Fløyelstjæreblomst heter Lychnis Coronaria. Den finnes i alle fall i en rosa og en hivt sort. De er kjempefine!

Julerosen i innlegget ditt var nydelig! Jeg har 3 stk, men skal ha flere. Må ha noen orientalis også :)

Det er ille med vinteren som er tilbake flere steder i landet nå håper vi slipper unn